Login
Username:

Password:

Remember me

Lost Password?

Register now!
Main Menu
Who's Online
2 user(s) are online (2 user(s) are browsing Forum)

Members: 1
Guests: 1

Kalamatee, more...

Browsing this Thread:   1 Anonymous Users

« 1 (2) 3 4 »

Re: HFinder v2.1 for AROS released

From Grosseto, Italy
Group:
Member
@amiga
Non so se è possibile trascinare fuori i file, se non ricordo male il drag and drop è supportato solo fra applicazioni Hollywood.
Per quando riguarda la possibilità di eseguire i file potrei aggiungere una finestra dove l'utente può associare delle applicazioni a delle estensioni, ad esempio tu potresti associare gli mp3 al tuo lettore audio preferito ed aggiungere un pulsante per eseguirli, ma questo va un po oltre le funzionalità di HFinder che è principalmente un tool per cercare file.
In alternativa potrei dare la possibilità di aprire la cartella dove i file trovati si trovano.

---

I don't know if you can drag out the files, if I remember correctly the drag and drop is only supported between Hollywood applications.
When it relates to the ability to run the files I could add a window where the user can attach the extensions to applications, for example, you could associate the mp3 to your favorite audio player and add a button to execute them, but this is a bit out of the HFinder functionality which is primarily a tool to search for files.
Alternatively I could give the opportunity to open the folder where the found files are located.

Posted on: 2/20 23:55

From Brindisi (Italy)
Group:
Member
Poterlo cliccare è importante magari per verificare o confrontare il contenuto del file, per il problema maiucsolo/minuscolo invece?

----------------------

Be able to click it is important perhaps to verify or compare the contents of the file, the problem for upper / lower case instead?

Posted on: 2/21 0:32
Transfer the post to other applications Transfer

From Italy
Group:
Member
thanks Allanon secure send a donation:)

hi

Posted on: 2/21 0:48

http://www.planet-eu.it/aros

From Norway
Group:
Member
Alternatively I could give the opportunity to open the folder where the found files are located.

This I think would be great.

I would like to see something that is like integreated to the system. Maybe the program could launch from wb-startup or as I tought even in the start menu like boing bar, but I guess that would be difficult since you are using Hollywood.

I would donate if we could come up with a good solution I would also make it default for AspireOS.

Posted on: 2/21 4:08

Group:
Member
Allanon, un bottoncino per aprire i file dalla loro location non sarebbe affatto male.

Ma (credo di avertelo già chiesto, oppure me lo sono sognato), personamente, a me farebbe estremamente comodo la possibilità di indicare il percorso entro cui limitare la ricerca tramite riga di comando.

Per esempio: hfinder topolino sys:pippo/pluto ricerca topolino solo a partire da sys:pippo/pluto e relative sottodirectory.

Posted on: 2/21 5:13

From Norway
Group:
Member
If the finder could open the location where the files are it is no problem execute them as long as the tooltype or filetype is linked to a player of choise.

Posted on: 2/21 6:50

Group:
Member
Quote:

paolone wrote:
Allanon, un bottoncino per aprire i file dalla loro location non sarebbe affatto male.

Mi sono espresso male, chiedo scusa: un bottoncino per aprire la cartella in cui si trovano i file non sarebbe male.

(ma con cosa la apri? wanderer? magellan? scalos? il programma dovrebbe sapere cosa stai usando e comportarsi di conseguenza. potrebbe essere impegnativo).

Posted on: 2/21 7:14

From Grosseto, Italy
Group:
Member

@amiga
problema maiuscolo/minuscolo: potrei aggiungere uno switch per attivare/disattivare la distinzione fra maiuscole e minuscole :)
----------------
Upper/lower case problem: I could add a switch to activate / deactivate the distinction between upper and lower case :)

@sabbate
Thank you very much!

@nikolaos
Quote:

I would like to see something that is like integreated to the system. Maybe the program could launch from wb-startup or as I tought even in the start menu like boing bar, but I guess that would be difficult since you are using Hollywood.

Hollywood has commands to integrate apps into AmiDock, I don't know if BoingBar is compatible... the most realistic implementation are two:
- Run the finder when needed (from any starter, script, etc..)
- Run the finder at startup in hidden mode so that it can run in background indexing stuff, and show it's interface when needed using any method we like (arexx, tcp message, file, ...)
Quote:

If the finder could open the location where the files are it is no problem execute them as long as the tooltype or filetype is linked to a player of choise.

It could be possible to open the file folder, I've to check if OpenURL does the trick

@paolone
Quote:

Se non ricordo male usando il comando OpenURL su un percorso locale dovrebbe aprirsi la finestra che punta a quella posizione, se è così posso implementarlo in poco tempo.

Quote:

Ma (credo di avertelo già chiesto, oppure me lo sono sognato), personamente, a me farebbe estremamente comodo la possibilità di indicare il percorso entro cui limitare la ricerca tramite riga di comando.

Per esempio: hfinder topolino sys:pippo/pluto ricerca topolino solo a partire da sys:pippo/pluto e relative sottodirectory.

A meno che non mi sono perso qualche post io la tua richiesta proprio non l'ho vista :)

Ok, qundi, modalità da riga di comando:
hfinder -search -casesense <1|0> -recursive <1|0> -from <starting_directory> -files <1|0> -directories <1|0> -output <filename> -quiet <1|0>

-search
= pattern to search, default = * -> all files

-casesense <1|0>
1 = Case sensitive, 0 = Insensitive, default = 1

-recursive <1|0>
1 = Recursive search, 0 = Recursion off, default = 0

-from <starting_directory>
Where to start the search, default = current directory

-files <1|0>
1 = Search for files, 0 = Skip files, default = 1

-directories <1|0>
1 = Search for directories, 0 = Skip directories, default = 0

-output <filename>
Saves the search results on the given file name

-quiet <1|0>
1 = No console activity, 0 = Print to the console messages about seacrh in progress

This is just an idea, let me know if it could be ok or if you need more switches :)

Quote:

Mi sono espresso male, chiedo scusa: un bottoncino per aprire la cartella in cui si trovano i file non sarebbe male.
(ma con cosa la apri? wanderer? magellan? scalos? il programma dovrebbe sapere cosa stai usando e comportarsi di conseguenza. potrebbe essere impegnativo).

Se funzionasse OpenURL dovrebbe essere tutto automatico, mi sembra di averlo già usato prima ma non ne sono sicuro...

Posted on: 2/21 8:35

From Italy
Group:
Member
compliment also for lookhere, when add the manipolation image if possible, you remember when os4 do not had usb 2 support hihi.

Posted on: 2/21 8:46

http://www.planet-eu.it/aros

Group:
Member
@Allanon

Ma grazie!!! Ho appena scaricato la versione 2.2, posso metterla in Icaros come al solito, vero? Solo una curiosità: il nome dell'eseguibile d'ora in poi sarà sempre quello? Te lo chiedo onde evitare di rinominarlo (e trovare problemi di compatibilità col tuo updater), o di mettermi lì io a modificare tutti i riferimenti che ho messo ad Hfinder in icaros desktop.

Posted on: 2/22 9:55

« 1 (2) 3 4 »

You can view topic.
You cannot start a new topic.
You cannot reply to posts.
You cannot edit your posts.
You cannot delete your posts.
You cannot add new polls.
You cannot vote in polls.
You cannot attach files to posts.
You cannot post without approval.

[Advanced Search]